جزیره قشم؛جزیره ای با آبسنگ ها و مرجان های کم نظیر

 

جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی این جزیره را عجایب هفتگانه می‌خوانند و عقیده دارند در پهنه ای هزارو چهارصد کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه “بی نظیر” قابل توصیف است .جزیره‌های بزرگ پیرامون قشم: جزیره هنگام، هرمز و لارک هستند.

 

آناهید نیوز- عمده فعالیت صورت گرفته دراین جزایر صیادی است. به تازگی طبیعت بکر و ساحل زلال این جزایر مورد توجه گردش گران قرار گرفته است، که در این میان جزیره هنگام و لارک به خاطر نزدیکی به جزیره قشم و زیستگاه دلفین‌ها، آهوها (جبیرها) بیشتر از بقیه جذب گردشگر می‌ کند.

 

 

صخره های مرجانییکی از منحصر به فردترین مجموعه های مرجانی دنیا در خلیج فارس واقع شده که کامل ترین و زنده ترین نوع آن در آبهای جزیره قشم است.تصویربرداریهای انجام شده در اعماق آب از این ابسنگ ها و مرجانهای کم نظیر که در لابه لای آنها انواع آبزیان شگفت انگیز و ماهی های رنگارنگ در شکل ها و اندازه ها و رنگهای بدیع در حرکت اند نشان می دهد که آب های پیرامون قشم (به ویژه در ساحل جزیره هنگام و ساحل جزیره لارک) از ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است.

جزیره قشم یک منطقه جدید دست نخورده وبکربرای غواصی میباشد.مرجانهای دست نخورده وموجودات زنده دریایی آنجا را به شکل یک منطقه منحصر به فرد تبدیل کرده است.غواصی در قشم در تمامی طول سال امکانپذیر بوده و سایت‌های کم عمق این جزیره وجزایر اطراف برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسیار مناسب است. همچنین وجود مراکز آموزشی و تفریحی غواصی، سایتهای غواصی عمیق و کم عمق،کشتیهای غرق شده و صخره های مرجانی این جزیره را تبدیل به قطب غواصی کشور نموده است که یکی از این مراکز موسسه کاوشگران اعماق دریا است.موسسه

 

 

صخره های مرجانیکاوشگران اعماق دریا بر آن است تا با جذب توریست و اکوتوریسم و با بکارگیری تجهیزات وفنون نوین غواصی و همچنین بهره وری از پتانسیل های موجود در جزیره قشم و نیز ارائه خدمات منحصر بفرد و متفاوت با آنچه تا کنون مرسوم بوده در نظر دارد تا با برگزاری دوره های غواصی و صدور گواهینامه های بین المللی از سازمانهای مختلف و برگزاری تورهای تفریحی غواصی در جزیره قشم و جزایر اطراف نسبت به معرفی حرفه غواصی در ایران بعنوان یکی از زیباترین فعایت های جهان اقدام نمایید.

صخره های مرجانی


دریا مسیر پیشرفت جزیره ,غواصی ,دریا ,اعماق ,مرجانی ,منحصر ,کاوشگران اعماق ,اعماق دریا ,ساحل جزیره ,جزیره هنگام ,شگفت انگیز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود کتاب و جزوه یونیک بلت آموزش نوین سئو پاورپوینت طلایی ذره بین funny دمنوشهای گیاهی یوسف نوش دانلود سرا خودم